D 2013

Znalosti žáků v okrese Vyškov o závislostním jídelním chování

PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Petr KACHLÍK and Veronika PERNICOVÁ

Basic information

Original name

Znalosti žáků v okrese Vyškov o závislostním jídelním chování

Name in Czech

Znalosti žáků v okrese Vyškov o závislostním jídelním chování

Name (in English)

Students knowledge of the behavior of eating dependency in the Vyškov district

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika PERNICOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Současné trendy výchovy ke zdraví, p. 235-242, 8 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00069308

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6316-7

Keywords (in Czech)

závislostní jídelní chování; mentální anorexie; mentální bulimie; prevence; znalosti; žák; základní škola

Keywords in English

dependency eating behavior; anorexia nervosa; bulimia nervosa; prevention; knowledge; student; elementary school

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2014 15:58, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Abstract

V originále

Závislostní jídelní chování je rizikovým jevem vyskytujícím se především u mladých dívek. Je proto nutné poskytovat informace o této problematice nejen široké veřejnosti, ale zejména rizikovým skupinám, k nimž patří především žáci v adolescentním věku. Výzkumným šetřením autoři zjišťovali, nakolik jsou žáci vybraných základních škol v okrese Vyškov o problematice závislostního jídelního chování informováni.

In English

Dependency eating behavior is risky phenomenon occurring mainly in young girls. It is therefore necessary to provide information about this subject not only to the general public, but especially to marginalized groups, comprising mostly of students in the adolescent age. Research survey authors investigated the extent to which pupils of selected primary schools in the Vyskov district on the issue of dependency dining behavior informed.