ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. Zpátky ke kořenům etnografické práce. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zpátky ke kořenům etnografické práce
Název anglicky Back to the roots of ethnographic work
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00066352
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky qualitative research; methods; workshop
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 2. 2. 2014 13:53.
Anotace
Jak interpretovat a analyzovat sebraná data? Cílem interpretace je vyhnout se neporozumění, přehlédnutí a špatného čtení se záměrem správně porozumět textu, respektive terénu. My se však pokusíme tento postup trochu poupravit a vyjít od textu, který je plný prázdných míst a nedokončených výpovědí. Dílna se bude zaměřovat na to, jak interpretovat data takovým způsobem, abychom zaprvé adekvátně porozuměli danému textu, který je vždy nedokončený a zadruhé byli schopni číst daný text tvořivým způsobem, který povede k nové interpretaci přirozeného až banálního pedagogického světa. Ukážeme, že je pro odkrytí významů jednotlivých situací a výpovědí nutné provést několik analytických kroků, které budou na dílně předmětem výkladu a skupinové práce účastníků.
Anotace anglicky
How to interpret and analyze the collected data? The aim of interpretation is to avoid misunderstandings, omissions and wrong reading with a view to properly understand the text, or terrain. However, we will try to tweak the process a bit and come out of the text, which is full of empty spaces and unfinished statements. The workshop will focus on how to interpret the data in such a way that we first understand adequately a given text, which is always unfinished and secondly be able to read the text in a creative way that will lead to a new interpretation to the natural banal educational world. We show that for uncovering the meanings of situations and testimony necessary to make several analytical steps that will be a workshop on the subject of interpretation and group work participants.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 13:40