W 2013

Zpátky ke kořenům etnografické práce

ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Zpátky ke kořenům etnografické práce

Název anglicky

Back to the roots of ethnographic work

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00066352

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

qualitative research; methods; workshop

Štítky

Změněno: 2. 2. 2014 13:53, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Jak interpretovat a analyzovat sebraná data? Cílem interpretace je vyhnout se neporozumění, přehlédnutí a špatného čtení se záměrem správně porozumět textu, respektive terénu. My se však pokusíme tento postup trochu poupravit a vyjít od textu, který je plný prázdných míst a nedokončených výpovědí. Dílna se bude zaměřovat na to, jak interpretovat data takovým způsobem, abychom zaprvé adekvátně porozuměli danému textu, který je vždy nedokončený a zadruhé byli schopni číst daný text tvořivým způsobem, který povede k nové interpretaci přirozeného až banálního pedagogického světa. Ukážeme, že je pro odkrytí významů jednotlivých situací a výpovědí nutné provést několik analytických kroků, které budou na dílně předmětem výkladu a skupinové práce účastníků.

Anglicky

How to interpret and analyze the collected data? The aim of interpretation is to avoid misunderstandings, omissions and wrong reading with a view to properly understand the text, or terrain. However, we will try to tweak the process a bit and come out of the text, which is full of empty spaces and unfinished statements. The workshop will focus on how to interpret the data in such a way that we first understand adequately a given text, which is always unfinished and secondly be able to read the text in a creative way that will lead to a new interpretation to the natural banal educational world. We show that for uncovering the meanings of situations and testimony necessary to make several analytical steps that will be a workshop on the subject of interpretation and group work participants.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování