ŠIMÁNĚ, Michal. Každodennost české obecné menšinové školy v období první Československé republiky (Everyday Life of Czech elementary minority School during the First Czechoslovak Republic). In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad labem. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Každodennost české obecné menšinové školy v období první Československé republiky
Name (in English) Everyday Life of Czech elementary minority School during the First Czechoslovak Republic
Authors ŠIMÁNĚ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad labem, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069460
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English Czech elementary minority education; everyday life; Czechoslovak Republic; 1918-1938; Ústi nad Labem
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 15/4/2014 10:54.
Abstract
Autor se ve svém příspěvku zaměřuje na problematiku českého obecného menšinového školství v období první Československé republiky. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na každodennost české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem v letech 1918-1938. Autor v rámci tohoto výzkumu vychází nejen z tradičních metod historického výzkumu (Ranke, Bernheim), ale též využívá i netradičního mikroanalytického či mikrohistorického přístupu, který v oblasti současného zkoumání dějin pedagogiky a školství není příliš zakotven. Takto pojatý výzkum přináší obraz každodenního chodu české obecné menšinové školy v soudním okrese Ústí nad Labem. V tomto příspěvku budou prezentovány zejména výsledky týkající se otázek sociální skladby žáků, učitelů a dalšího personálu školy, průběhu vyučování, vztahů mezi školou a rodiči ad. Příspěvek tak přispívá k prohloubení diskuze týkající se problematiky českých menšinových škol v období první Československé republiky v česko-německých pohraničních oblastech pohledem na každodennost takovéto školy v okrese Ústí nad Labem.
Abstract (in English)
Author focuses on the question of Czech elementary minority education in first Czechoslovak Republic in his paper. The aim of this contribution is to present the partial results of research on Everyday life of Czech elementary minority school in judicial district Usti nad Labem in years 1918-1938. Author uses in addition to traditional historic methods (Ranke, Bernheim) also the microanalytical or microhistorical approach, which is not based on current methodology of history of education. This concept of research provides the picture of everyday running of Czech elementary minority school in judicial district Usti nad Labem.
Links
MUNI/21/SIM/2013, interní kód MUName: K problematice české obecné menšinové školy v letech 1918-1938 na příkladu soudního okresu Ústí nad Labem
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 30/5/2024 20:38