2013
Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu
JUHAŇÁK, LiborZákladní údaje
Originální název
Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu
Název anglicky
Learning Analytics And Data Mining In E-Learning
Autoři
JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00069499
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
e-learning; learning analytics; educational data mining; big data; LMS
Změněno: 3. 3. 2021 13:55, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje a rozebírá dvě nově vznikající mezioborové výzkumné oblasti, které jsou označovány jako dolování dat ve vzdělávání (Educational Data Mining) a analytika učení (Learning Analytics). Práce shrnuje současný stav v oblastech EDM a LA a poukazuje na nejvýznamnější aktuální témata, kterými se výzkumníci v těchto oblastech zabývají. Dále popisuje některé z metod používaných v EDM a LA pro zkoumání unikátních typů dat z e-learningových systémů.
Anglicky
The paper presents and reviews two emerging interdisciplinary research fields known as Educational Data Mining (EDM) and Learning Analytics (LA). The paper summarizes the current state of affairs in the fields of EDM and LA and points out current topics of interest in EDM and LA research community. In addition, it outlines some of methods used in EDM and LA for exploring the unique types of data from e-learning systems.