k 2013

Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu

JUHAŇÁK, Libor

Základní údaje

Originální název

Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu

Název anglicky

Learning Analytics And Data Mining In E-Learning

Autoři

JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00069499

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

e-learning; learning analytics; educational data mining; big data; LMS

Štítky

Změněno: 3. 3. 2021 13:55, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje a rozebírá dvě nově vznikající mezioborové výzkumné oblasti, které jsou označovány jako dolování dat ve vzdělávání (Educational Data Mining) a analytika učení (Learning Analytics). Práce shrnuje současný stav v oblastech EDM a LA a poukazuje na nejvýznamnější aktuální témata, kterými se výzkumníci v těchto oblastech zabývají. Dále popisuje některé z metod používaných v EDM a LA pro zkoumání unikátních typů dat z e-learningových systémů.

Anglicky

The paper presents and reviews two emerging interdisciplinary research fields known as Educational Data Mining (EDM) and Learning Analytics (LA). The paper summarizes the current state of affairs in the fields of EDM and LA and points out current topics of interest in EDM and LA research community. In addition, it outlines some of methods used in EDM and LA for exploring the unique types of data from e-learning systems.