2013
ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
TŮMA, František a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
Název česky
Problematika ICT ve vzdělávání pohledem odborných pedagogických časopisů (1990-2012)
Autoři
TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2013
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Turecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00074761
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
ICT ve vzdělávání; výzkum; obsahová analýza; pedagogický časopis; Česká republika
Klíčová slova anglicky
ICT in education; research; content analysis; educational journals; Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 10. 4. 2015 11:39, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
In this paper we build on our previous research focused on the use of ICT in education in the Czech Republic which we presented at both international conferences. In this paper we focus on professional educational media published in the Czech Republic. We suppose that media considerably influence the formation of ideas, beliefs or expectations in the persons involved in school education (and in ICT). In this paper we answer the question whether and how the processes of implementation of ICT into education in the Czech Republic were reflected in Czech educational press in the years 1990–2012.
Česky
Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik (vydaných v letech 1990–2012) z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Odborná média poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Pro výzkum byla využita metoda obsahové analýzy.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
|