k 2013

ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)

TŮMA, František a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)

Název česky

Problematika ICT ve vzdělávání pohledem odborných pedagogických časopisů (1990-2012)

Autoři

TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Turecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00074761

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

ICT ve vzdělávání; výzkum; obsahová analýza; pedagogický časopis; Česká republika

Klíčová slova anglicky

ICT in education; research; content analysis; educational journals; Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 10. 4. 2015 11:39, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

In this paper we build on our previous research focused on the use of ICT in education in the Czech Republic which we presented at both international conferences. In this paper we focus on professional educational media published in the Czech Republic. We suppose that media considerably influence the formation of ideas, beliefs or expectations in the persons involved in school education (and in ICT). In this paper we answer the question whether and how the processes of implementation of ICT into education in the Czech Republic were reflected in Czech educational press in the years 1990–2012.

Česky

Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik (vydaných v letech 1990–2012) z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Odborná média poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Pro výzkum byla využita metoda obsahové analýzy.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci