ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012)
TŮMA, František a Jiří ZOUNEK. ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012). 2013. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990-2012) |
Název česky | Problematika ICT ve vzdělávání pohledem odborných pedagogických časopisů (1990-2012) |
Autoři | TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 2013. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Turecko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/13:00074761 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | ICT ve vzdělávání; výzkum; obsahová analýza; pedagogický časopis; Česká republika |
Klíčová slova anglicky | ICT in education; research; content analysis; educational journals; Czech Republic |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 10. 4. 2015 11:39. |
Anotace |
---|
In this paper we build on our previous research focused on the use of ICT in education in the Czech Republic which we presented at both international conferences. In this paper we focus on professional educational media published in the Czech Republic. We suppose that media considerably influence the formation of ideas, beliefs or expectations in the persons involved in school education (and in ICT). In this paper we answer the question whether and how the processes of implementation of ICT into education in the Czech Republic were reflected in Czech educational press in the years 1990–2012. |
Anotace česky |
---|
Cílem příspěvku je seznámit posluchače s vybranými výsledky mediální analýzy významných českých pedagogických periodik (vydaných v letech 1990–2012) z pohledu jejich reflexe problematiky ICT ve vzdělávání. Odborná média poskytují prostor pro teoretické diskuze a pro publikaci výsledků empirických výzkumů nebo výsledků různých rozvojových aktivit (projektů). Odrážejí tak stav poznání určité oblasti edukační reality. Studium médií či mediálních sdělení tak může výrazně přispět k pochopení procesu implementace ICT do vzdělávání. Pro výzkum byla využita metoda obsahové analýzy. |
Návaznosti | |
---|---|
EE2.3.30.0009, projekt VaV | Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci |
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 20:30