Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1124335, author = {Kratochvílová, Jana and Havel, Jiří}, address = {Praha}, booktitle = {Kvalita ve vzdělávání}, editor = {Ježková, V.}, keywords = {Individualisation; differentiation; teaching; inclusion; educational strategies; school educational program.}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7290-620-8}, pages = {358-370}, publisher = {Pedagogická fakulta UK}, title = {Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi}, url = {http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1124335 AU - Kratochvílová, Jana - Havel, Jiří PY - 2012 TI - Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi PB - Pedagogická fakulta UK CY - Praha SN - 9788072906208 KW - Individualisation KW - differentiation KW - teaching KW - inclusion KW - educational strategies KW - school educational program. UR - http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf L2 - http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf N2 - Dvoustupňové kurikulum představuje v České republice v oblasti základního vzdělávání RVP ZV, který je závazným dokumentem pro kurikulum na školní úrovni. To umožnilo na jedné straně selektivnost, na druhé straně mnohé školy pochopily, že jde spíše o vytvoření vhodného prostředí pro vzdělávání všech žáků ve své komunitě, a začaly se otevřeně filozofií svého vzdělávání hlásit k myšlence školy pro všechny. S vytvářením inkluzivního prostředí však neměli pedagogové, ostatní pracovníci škol, ale ani rodiče a zřizovatelé škol mnoho zkušeností. V rámci dílčího projektu výzkumného záměru MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu realizovaného na PdF MU nás tedy zajímala otázka, v jaké kvalitě je inkluzivní vzdělávání žákům poskytováno. Tento příspěvek navazuje na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů, při níž jsme pojmenovali jako nezbytnou podmínku inkluze uplatňování individuálního přístupu a diferenciace ve výuce. Na to, jak je individualizace a diferenciace pedagogy hodnocena, jsme se zaměřili v následující výzkumné etapě. ER -
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVEL. Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi. Online. In Ježková, V. \textit{Kvalita ve vzdělávání}. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012, s.~358-370. ISBN~978-80-7290-620-8.
|