2012
Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy
Název anglicky
Modification of the evaluation tool for evaluating the quality of kindergarten teachers
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 194 - 201, 8 s. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00069548
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-620-8
Klíčová slova česky
evaluační nástroj; ohnisková skupina; učitel mateřské školy; kvalita; sebehodnocení.
Klíčová slova anglicky
evaluation tool; focus group; kindergarten teachers; quality; self-evaluation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2014 12:00, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá definováním kvality práce učitele mateřské školy. Upozorňuje na rozsáhlé změny, které s sebou přinesla kurikulární reforma. Dotýká se okrajově otázky pregraduální přípravy učitelů, která může být jak na úrovni sekundární, tak terciární. Nastiňuje úskalí, s jakými se učitelé mateřských škol v současné době potýkají. Seznamuje s modifikací evaluačního nástroje „Rámec profesních kvalit učitele“ pro potřeby mateřských škol. Přináší informace o jeho pilotáži. V závěru příspěvek seznamuje s výsledky, které přinesla ohnisková skupina. Jednoznačně je evaluační nástroj považován za velmi přínosný materiál, který učitelce může pomoci identifikovat svoje nedostatky a rozvíjet je k lepšímu. Současně však práce s ním otevřela řadu dalších témat týkajících se hodnocení kvality práce učitele.
Anglicky
The text deals with defining the quality of work the kindergarten teachers. It draws attention to the extensive changes brought by the curricular reform, marginally, touching the questions of the pre-service teacher training, which may be both, i.e. either secondary or tertiary level and outlining the challenges kindergarten teachers currently face. It introduces the modification of the evaluation tool called "Framework for teachers' professional qualities" defined for the needs of kindergartens. It provides information on the pilot phase. In conclusion, the text presents the results brought the focus group. Clearly the evaluation tool is considered to be a very valuable source that may help the teacher to identify their weak points and develop them for the better. At the same time, however, to work with the tool means opening a number of other issues relating to the evaluation of the quality of the kindergarten teachers' work.