D 2012

Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy

Název anglicky

Modification of the evaluation tool for evaluating the quality of kindergarten teachers

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 194 - 201, 8 s. 2012

Nakladatel

Univerzita Karlova

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00069548

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-620-8

Klíčová slova česky

evaluační nástroj; ohnisková skupina; učitel mateřské školy; kvalita; sebehodnocení.

Klíčová slova anglicky

evaluation tool; focus group; kindergarten teachers; quality; self-evaluation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2014 12:00, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá definováním kvality práce učitele mateřské školy. Upozorňuje na rozsáhlé změny, které s sebou přinesla kurikulární reforma. Dotýká se okrajově otázky pregraduální přípravy učitelů, která může být jak na úrovni sekundární, tak terciární. Nastiňuje úskalí, s jakými se učitelé mateřských škol v současné době potýkají. Seznamuje s modifikací evaluačního nástroje „Rámec profesních kvalit učitele“ pro potřeby mateřských škol. Přináší informace o jeho pilotáži. V závěru příspěvek seznamuje s výsledky, které přinesla ohnisková skupina. Jednoznačně je evaluační nástroj považován za velmi přínosný materiál, který učitelce může pomoci identifikovat svoje nedostatky a rozvíjet je k lepšímu. Současně však práce s ním otevřela řadu dalších témat týkajících se hodnocení kvality práce učitele.

Anglicky

The text deals with defining the quality of work the kindergarten teachers. It draws attention to the extensive changes brought by the curricular reform, marginally, touching the questions of the pre-service teacher training, which may be both, i.e. either secondary or tertiary level and outlining the challenges kindergarten teachers currently face. It introduces the modification of the evaluation tool called "Framework for teachers' professional qualities" defined for the needs of kindergartens. It provides information on the pilot phase. In conclusion, the text presents the results brought the focus group. Clearly the evaluation tool is considered to be a very valuable source that may help the teacher to identify their weak points and develop them for the better. At the same time, however, to work with the tool means opening a number of other issues relating to the evaluation of the quality of the kindergarten teachers' work.

Přiložené soubory