D 2013

Infrastructure of clinical cases for medical education

SCHWARZ, Daniel, Hana HARAZIM, Petr ŠTOURAČ, Martin KOMENDA, Ladislav DUŠEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Infrastructure of clinical cases for medical education

Vydání

first, 2013. Ostrava, Information and Communication Technology in Education. Proceedings, od s. 268-273, 320 s. 2013

Nakladatel

University of Ostrava

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

ISBN

978-80-7464-324-8

Klíčová slova anglicky

medical education, e-learning, clinical cases, MEFANET

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 10. 2015 09:09, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková

Anotace

V originále

The EPOSS/SEPSIS-Q project has been running in the Czech Republic since 2011. The key activity of this project includes a research database in which data about patients with severe sepsis and septic shock are inserted retrospectively. An advanced IT infrastructure has been developed enabling utilization of data from everyday clinical practice for innovation of clinical teaching. The implementation of the first two pilot tutorial cases fulfilled the attractive idea of data-driven education, which is as one of the main pillars for medical education in the MEFANET (MEdical FAculties NETwork).

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0038, interní kód MU
Název: Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET (Akronym: MEFANET ViPs)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání