SCHWARZ, Daniel, Hana HARAZIM, Petr ŠTOURAČ, Martin KOMENDA a Ladislav DUŠEK. Infrastructure of clinical cases for medical education. Online. In Jana Kapounová, Kateřina Kostolányová. Information and Communication Technology in Education. Proceedings. first, 2013. Ostrava: University of Ostrava, 2013, s. 268-273, 320 s. ISBN 978-80-7464-324-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Infrastructure of clinical cases for medical education
Autoři SCHWARZ, Daniel, Hana HARAZIM, Petr ŠTOURAČ, Martin KOMENDA a Ladislav DUŠEK.
Vydání first, 2013. Ostrava, Information and Communication Technology in Education. Proceedings, od s. 268-273, 320 s. 2013.
Nakladatel University of Ostrava
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
ISBN 978-80-7464-324-8
Klíčová slova anglicky medical education, e-learning, clinical cases, MEFANET
Štítky MEFANET
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 12. 10. 2015 09:09.
Anotace
The EPOSS/SEPSIS-Q project has been running in the Czech Republic since 2011. The key activity of this project includes a research database in which data about patients with severe sepsis and septic shock are inserted retrospectively. An advanced IT infrastructure has been developed enabling utilization of data from everyday clinical practice for innovation of clinical teaching. The implementation of the first two pilot tutorial cases fulfilled the attractive idea of data-driven education, which is as one of the main pillars for medical education in the MEFANET (MEdical FAculties NETwork).
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0038, interní kód MUNázev: Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET (Akronym: MEFANET ViPs)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 15:20