MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol. Online. In Věra Ježková. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, s. 48-57. ISBN 978-80-7290-620-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol
Název anglicky Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 48-57, 10 s. 2012.
Nakladatel Univerzita Karlova
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/12:00069614
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-7290-620-8
Klíčová slova česky klima školy; autoevaluace školy; ankety pro žáky; ankety pro učitele; ankety pro rodiče; pedagogický výzkum; practice-based přístup; online dotazníky
Klíčová slova anglicky school climate; school self-evaluation; surveys for students; surveys for teachers; surveys for parents; educational research; practice-based approach; online questionnaire
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 25. 4. 2014 11:16.
Anotace
Příspěvek shrnuje zkušenosti s tvorbou a praktickým využíváním tří navazujících variant autoevaluačních nástrojů vzniklých na základě potřeb škol v projektu Cesta ke kvalitě (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Je představena strukturu nástrojů, postup vzniku a výzkumného ověřování evaluačních nástrojů i další doporučení k nástroji. Evaluační nástroje jsou školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů. Cílem anket je zjištění názorů žáků, učitelů i rodičů na určité aspekty činnosti školy nebo získání doporučení před určitým konkrétním rozhodnutím v dalším rozvoji školy. Ankety jsou určeny pro široké spektrum typů škol (od druhého stupně základních škol, základních uměleckých škol, středních odborných učilišť a ntegrovaných středních škol i středních odborných škol, pro potřeby gymnázií a konzervatoří). Potřebám jednotlivých typů škol vychází vstříc nabídka specifických verzí anket i s možností doplňovat vlastní specifické otázky.
Anotace anglicky
Paper presents experience in the design and practical use of three interconnected variants of self-evaluation tools created based on the needs of schools in the project The path to the quality (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Will the introduced structure tools, the process of research evaluation and validation of tools and recommendations to work with tools. Evaluation tools are available to schools in electronic form on the website of evaluation tools. Surveys goal is identifying the views of pupils, teachers and parents on certain aspects of the school or get recommendations before particular decision in the further development of the school. Surveys are for a wide range of types of schools (secondary school, primary art schools, secondary vocational schools and integrated secondary schools and secondary vocational schools, secondary schools and conservatories) needs of individual types of schools offer caters to specific versions polls.
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 04:08