Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1124590, author = {Lukas, Josef}, keywords = {communication in school; teacher interaction styles; school psychology}, language = {cze}, title = {Výsledky standardizace a možnosti využití Dotazníku interakčního stylu učitele (QTI)}, url = {http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/prispevek_fss_2011.pdf}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 1124590 AU - Lukas, Josef PY - 2011 TI - Výsledky standardizace a možnosti využití Dotazníku interakčního stylu učitele (QTI) KW - communication in school KW - teacher interaction styles KW - school psychology UR - http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/prispevek_fss_2011.pdf N2 - Příspěvek je věnován výsledkům standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol. Dotazník bude sloužit jako screeningová metoda pro zjišťování interakčního stylu učitelů základních škol. Popisu standardizace předchází krátké shrnutí teoretických a metodologických východisek. Dále jsou zmíněny podmínky administrace dotazníku, způsoby vyhodnocování a interpretace výsledků. Hlavním výstupem příspěvku je tedy adaptace zmiňovaného dotazníku pro II. stupeň českých základních škol a také zjištění, že tento dotazník může být vhodným nástrojem (např. pro školní psychology) pro screening vztahů mezi učiteli a žáky. Získané výsledky mohou být podkladem pro práci s případnými nedostatky v oblasti interpersonálního chování učitele a tím mohou přispět i ke zlepšení komunikace a interakce učitel – žák. Stejně tak je dotazník možné využít jako součást diagnostiky klimatu třídy i povahy celkového sociálního prostředí školy. ER -
LUKAS, Josef. \textit{Výsledky standardizace a možnosti využití Dotazníku interakčního stylu učitele (QTI) (Results of standardization and possibilities of using Questionnaire on Teacher Interaction)}. 2011.
|