Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1124608, author = {Hloušková, Lenka}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-342}, keywords = {informal learning; career; career development; life story}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Informální učení v kariéře žen}, volume = {roč. 23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1124608 AU - Hloušková, Lenka PY - 2013 TI - Informální učení v kariéře žen JF - Pedagogická orientace VL - roč. 23 IS - č. 3 SP - 342-363 EP - 342-363 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - informal learning KW - career KW - career development KW - life story N2 - Cílem příspěvku je popsat, jak informální učení ovlivňuje kariérový rozvoj žen. Odpovědi na uvedenou otázku vychází z kvalitativního šetření, které bylo součástí výzkumu podle zadání Centra Euroguidance ČR s názvem: Potřeby dospělých ve vztahu k řízení své kariéry a možnosti jejich uspokojování prostřednictvím služeb kariérového poradenství. Kvalitativní šetření bylo realizováno v duchu biografického výzkumu s využitím metody životního příběhu. Pro účely tohoto příspěvku byl sestaven výzkumný vzorek sedmi žen různého věku, stejného stupně vzdělání, s minimálně jednoletou zkušeností v zaměstnání a s různými typy změn v kariéře. Z dat vyplývá, že se ženy učí buď v důsledku tlaku určité situace, nebo tzv. do zásoby. Pokud se ženy učí v důsledku tlaku konkrétní situace, informální učení představuje nástroj uspokojování různých potřeb vnímaných jako deficit. Ženy, které se učily výhradně v důsledku tlaku aktuálních situací, obvykle naplňovaly svůj kariérový rozvoj v dlouhodobé perspektivě a informální učení se z hlediska řízení kariérového rozvoje stává nástrojem změny aktuálního stavu. V případě, že se ženy učí tzv. do zásoby, snaží se uspokojit potřeby, které lze podle Maslowovy pyramidy potřeb zahrnout do tzv. seberealizačních potřeb. Tyto ženy plánovaly svůj kariérový rozvoj v dlouhodobém horizontu a informální učení lze v jejich případech považovat za přímý nástroj jejich kariérového rozvoje. ER -
HLOUŠKOVÁ, Lenka. Informální učení v kariéře žen. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2013, roč. 23, č. 3, s.~342-363. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-342.
|