k 2013

Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích

OPLOCKÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích

Název česky

Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích

Název anglicky

The Process of Maturation and Transformation of Values in Student's Participating In Educational Voluntary Internships in Developing Countries

Autoři

OPLOCKÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem, 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00069629

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

dobrovolnictví; identita; rozvojové země; kulturní hodnoty; krize identity

Klíčová slova anglicky

volunteering; identity; developing countries;cultural values; identity crisis

Štítky

Změněno: 16. 4. 2014 14:57, Mgr. et Mgr. Veronika Šimková

Anotace

V originále

Tématem příspěvku je proměna hodnot a transformace přístupu k životu u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích. Konkrétně se v tomto příspěvku soustřeďujeme na situaci před odjezdem na stáž, kdy studenti postupně absolvují a dokončují studia, ale zároveň pociťují nestabilní pozici na trhu práce, což řeší odjezdem na stáž. Studenti mají v této době relativně ustálené pojetí sebe-sama a jejich priorit, vycházejících z kultury České republiky, patřící mezi vyspělé státy, avšak v důsledku absolvování stáže, řešení netradičních krizových situací a setkáním s odlišnou kulturou rozvojových zemí se jejich identita i hodnoty do jisté míry proměňuje. Cílem příspěvku je popsat, jak prožívají studenti, účastnící se dobrovolných zahraničních vzdělávacích stáží, tuto zkušenost a jak se promítne do jejich sebepojetí a žebříčku hodnot v souvislosti s ekonomickým vývojem a kulturou dané země.

Anglicky

The theme of this paper is the change of values and transformation approach to life of students, who are participating in educational voluntary interships in developing countries. The aim of the contributions is describe, how students reflected this experience in their self-concept and their values.

Návaznosti

MUNI/A/0765/2012, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty