2013
Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
OPLOCKÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
Název česky
Proces dozrávání a proměna hodnot u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
Název anglicky
The Process of Maturation and Transformation of Values in Student's Participating In Educational Voluntary Internships in Developing Countries
Autoři
OPLOCKÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem, 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00069629
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
dobrovolnictví; identita; rozvojové země; kulturní hodnoty; krize identity
Klíčová slova anglicky
volunteering; identity; developing countries;cultural values; identity crisis
Změněno: 16. 4. 2014 14:57, Mgr. et Mgr. Veronika Šimková
V originále
Tématem příspěvku je proměna hodnot a transformace přístupu k životu u studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích. Konkrétně se v tomto příspěvku soustřeďujeme na situaci před odjezdem na stáž, kdy studenti postupně absolvují a dokončují studia, ale zároveň pociťují nestabilní pozici na trhu práce, což řeší odjezdem na stáž. Studenti mají v této době relativně ustálené pojetí sebe-sama a jejich priorit, vycházejících z kultury České republiky, patřící mezi vyspělé státy, avšak v důsledku absolvování stáže, řešení netradičních krizových situací a setkáním s odlišnou kulturou rozvojových zemí se jejich identita i hodnoty do jisté míry proměňuje. Cílem příspěvku je popsat, jak prožívají studenti, účastnící se dobrovolných zahraničních vzdělávacích stáží, tuto zkušenost a jak se promítne do jejich sebepojetí a žebříčku hodnot v souvislosti s ekonomickým vývojem a kulturou dané země.
Anglicky
The theme of this paper is the change of values and transformation approach to life of students, who are participating in educational voluntary interships in developing countries. The aim of the contributions is describe, how students reflected this experience in their self-concept and their values.
Návaznosti
MUNI/A/0765/2012, interní kód MU |
|