HOLEŠINSKÁ, Andrea. DMO - A dummy-made organ or a really working destination management organization. Czech Journal of Tourism. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 2, č. 1, s. 19-36. ISSN 1805-3580. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/cjot-2013-0002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název DMO - A dummy-made organ or a really working destination management organization
Autoři HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Czech Journal of Tourism, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1805-3580.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00069641
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2013-0002
Klíčová slova anglicky DMO; Slovakia; destination management; cooperation; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 24. 3. 2014 16:28.
Anotace
Destination management is considered as an advanced form of cooperation among tourism stakeholders who are associated in a destination management organization (DMO). In developed tourist destinations such as the Alpine regions, these institutions were formed spontaneously after a few years dealing with the socio-economic changes in demand to prove their competitiveness. This process strengthened their cooperation. In the Czech and Slovak Republic destination management does not have a long tradition. Although numerous tourism organizations have been established, their identification as DMOs is questionable especially considering the length of cooperation development in the Alpine regions. Therefore the article examines on an example of the Slovak Republic.
Návaznosti
MUNI/A/0749/2012, interní kód MUNázev: Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku (Akronym: EPCR II)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:03