CHALOUPKOVÁ, Lucie and Petr NOVOTNÝ. Učitelé učící se napříč generacemi: koncept a výzkumné přístupy (Intergenerational learning of teachers: theoretical framework and methodological approaches). In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitelé učící se napříč generacemi: koncept a výzkumné přístupy
Name (in English) Intergenerational learning of teachers: theoretical framework and methodological approaches
Authors CHALOUPKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00066421
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) učitel; mezigenerační učení; učení na pracovišti; učící se profesní komunita
Keywords in English teacher; intergenerational learning; workplace learning; professional learning community
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: Mgr. Zdeňka Mácková, učo 2295. Changed: 12/4/2014 16:57.
Abstract
Příspěvek je teoretickou sondou do problematiky mezigeneračního učení ve škole, přičemž škola je zde vnímána jako specifické pracoviště. Cílovou skupinou jsou učitelé jakožto aktéři mezigeneračního učení na pracovišti. Teoretická studie uvádí východiska problematiky mezigeneračního učení a zvažované metodologické přístupy, plánované pro empirickou část výzkumného projektu Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích (2013-2016) GAČR 13-07234S.
Abstract (in English)
Contribution a theoretical probe into the issue of intergenerational learning in school, and the school is perceived here as a specific workplace. The target groups are teachers as actors intergenerational learning in the workplace. Theoretical study says starting intergenerational learning issues and methodological approaches considered, planned for the empirical part of the research project Intergenerational learning in different social environments (2013-2016) GA 13-07234S.
Links
GA13-07234S, research and development projectName: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Czech Science Foundation, Intergenerational Learning in Various Social Environments
PrintDisplayed: 20/5/2024 18:25