ŠEĎOVÁ, Klára. Pupils’ humour directed at teachers: its types and functions. Educational Studies. England: Routledge, Taylor & Francis, 2013, roč. 39, č. 5, s. 522-534. ISSN 0305-5698. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/03055698.2013.801770.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pupils’ humour directed at teachers: its types and functions
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Educational Studies, England, Routledge, Taylor & Francis, 2013, 0305-5698.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.351
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00066422
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/03055698.2013.801770
UT WoS 000325519000003
Klíčová slova anglicky teachers; pupils; school; humour; functions of humour
Štítky rivok, RIVZ
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 18. 11. 2014 11:43.
Anotace
Based on an analysis of 137 texts written by pupils, this paper examines pupils’ humour directed at teachers, its types and social functions. The collected data are divided into three categories that describe different modes of teachers as targets of pupils’ humour. The first mode describes teachers as unintentionally comical, the second as duped by their pupils and the third as intentional users of humour. The analysis focuses on different functions that pupils’ humour directed at teachers fulfils in the social life of the classroom. The paper concludes by showing how key functions of social humour (such as creation of solidarity, negotiation of power and realisation of personal needs) are connected to the three modes of pupils’ humour directed at teachers.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 3. 6. 2024 13:27