2013
Pupils’ humour directed at teachers: its types and functions
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Pupils’ humour directed at teachers: its types and functions
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Educational Studies, England, Routledge, Taylor & Francis, 2013, 0305-5698
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.351
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00066422
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000325519000003
Klíčová slova anglicky
teachers; pupils; school; humour; functions of humour
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2014 11:43, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
Anotace
V originále
Based on an analysis of 137 texts written by pupils, this paper examines pupils’ humour directed at teachers, its types and social functions. The collected data are divided into three categories that describe different modes of teachers as targets of pupils’ humour. The first mode describes teachers as unintentionally comical, the second as duped by their pupils and the third as intentional users of humour. The analysis focuses on different functions that pupils’ humour directed at teachers fulfils in the social life of the classroom. The paper concludes by showing how key functions of social humour (such as creation of solidarity, negotiation of power and realisation of personal needs) are connected to the three modes of pupils’ humour directed at teachers.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|