HROZKOVÁ, Ivana. Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku: Proč jsou někteří žáci úspěšní a někteří méně? Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 138, č. 01, s. 28-31. ISSN 0323-0449.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku: Proč jsou někteří žáci úspěšní a někteří méně?
Název česky Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku: Proč jsou někteří žáci úspěšní a někteří méně?
Název anglicky Learning strategies in English as a foreign language: Why are some pupils succesful and some are not?
Autoři HROZKOVÁ, Ivana.
Vydání Komenský, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 0323-0449.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie učení přímé strategie učení nepřímé strategie učení úspěšný a méně úspěšný žák, dotazník,
Klíčová slova anglicky learning strategies direct and indirect learning strategies succesful and less succesful pupil
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D., učo 5582. Změněno: 25. 11. 2013 08:11.
Anotace
Studie se zabývá strategiemi učení a jejich rolí v procesu učení se cizímu jazyku. Učební strategie jsou součástí kurikulárních dokumentů a hlavní součástí kompetence k učení, která je předpokladem pro úspěšné celoživotní vzdělávání. Jsou konceptem více než aktuálním, neboť znalost efektivních postupů a technik vlastního procesu učení může jedince vést k samostatnosti, převzetí odpovědnosti za vlastní učení a také lepším studijním výsledkům, což nám také umožňuje odpovědět na otázku, proč jsou někteří žáci více úspěšní v cizích jazycích.
Anotace anglicky
The study deals with learning strategies and their role in the process of foreign language learning. Learning strategies are an entire part of curricular documents and constitute the core of the competence to learn which is one of the prerequisites for lifelong learning. Knowing effective learning strategies and techniques one applies in their learning process results in learner autonomy, responsibility for their learning and better study results, which give an answer to why are some pupils more successful in foreign languages.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 03:11