D 2013

A framework for monitoring and evaluation of learning processes

PEKÁRKOVÁ, Lucie, Patrícia EIBENOVÁ a Tomáš PITNER

Základní údaje

Originální název

A framework for monitoring and evaluation of learning processes

Autoři

PEKÁRKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, domácí), Patrícia EIBENOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Berlin, Environmental Software Systems. Fostering Information Sharing, od s. 525-532, 8 s. 2013

Nakladatel

Springer Berlin Heidelberg

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/13:00069770

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-642-41150-2

ISSN

UT WoS

000345503900049

Klíčová slova anglicky

course on introduction to environmental science; Medusy project; process-oriented teaching and learning

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2014 23:24, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper will describe the features and show advantages of process orientation in all phases of university course design and implementation applied in an introductory course on environmental science at Masaryk University, Faculty of Informatics in Brno, Czech Republic. It will demonstrate the principles of process-oriented learning design and its support in the open-source based Medusy project. Primarily, it will show the integrated approach to learning process design, tooling, runtime environment, and learning process pattern repository.

Návaznosti

LG13010, projekt VaV
Název: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (Akronym: ERCIM-CZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics