C 2012

Hluchoslepota

HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Hluchoslepota

Název anglicky

Deafblindness

Autoři

HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ

Vydání

Brno, Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. od s. 157-173, 17 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-237-6

Klíčová slova česky

dítě dítě s hluchoslepotou; předškolní vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; mateřská škola pro sluchově postižené; inkluzivní vzdělávání; speciálně pedagogické centrum pro sluchově postižené; speciálně pedagogické centrum pro zrakově postižené; rodiče; sluchadlo; kochleární implantát

Klíčová slova anglicky

child with deafblindness; preschool education; Framework Educational Programme for Preschool Education; nursery school for hearing impaired; inclusive education; counseling centre for hearing impaired; counseling centre for visually impaired; parents; hearing aids; cochlear implant

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2013 14:44, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí s hluchoslepotou v předškolním věku. Blíže jsou charakterizovány náplň práce speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené a mateřské školy pro sluchově postižené. Cílem textu je poukázat na význam a specifika vzdělávání dětí s hluchoslepotou v předškolním věku s ohledem na typ a stupeň postižení a možnosti komunikace.

Anglicky

The chapter is focused on education of preschool children with deafblindness. It offers a detailed description of the work of counseling centres for hearing impaired and conseling centres for visually impaired and kindergartens for hearing impaired. The aim of the chapter is to show the importance and specifics of preschool education of children with deafblindness.

Přiložené soubory

3_HLUCHOSLEPOTA_-_24.9..doc
Požádat o autorskou verzi souboru