2012
Hluchoslepota
HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁZákladní údaje
Originální název
Hluchoslepota
Název anglicky
Deafblindness
Autoři
HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ
Vydání
Brno, Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. od s. 157-173, 17 s. 2012
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-237-6
Klíčová slova česky
dítě dítě s hluchoslepotou; předškolní vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; mateřská škola pro sluchově postižené; inkluzivní vzdělávání; speciálně pedagogické centrum pro sluchově postižené; speciálně pedagogické centrum pro zrakově postižené; rodiče; sluchadlo; kochleární implantát
Klíčová slova anglicky
child with deafblindness; preschool education; Framework Educational Programme for Preschool Education; nursery school for hearing impaired; inclusive education; counseling centre for hearing impaired; counseling centre for visually impaired; parents; hearing aids; cochlear implant
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2013 14:44, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
Kapitola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí s hluchoslepotou v předškolním věku. Blíže jsou charakterizovány náplň práce speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené a mateřské školy pro sluchově postižené. Cílem textu je poukázat na význam a specifika vzdělávání dětí s hluchoslepotou v předškolním věku s ohledem na typ a stupeň postižení a možnosti komunikace.
Anglicky
The chapter is focused on education of preschool children with deafblindness. It offers a detailed description of the work of counseling centres for hearing impaired and conseling centres for visually impaired and kindergartens for hearing impaired. The aim of the chapter is to show the importance and specifics of preschool education of children with deafblindness.