HORKÁ, Hana. Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou. In Danielová, L.; Linhartová, D.; Schmiedová, K. (eds). Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013. první. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013, s. 173-181. ISBN 978-80-7375-825-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou
Název anglicky Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Autoři HORKÁ, Hana.
Vydání první. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013, od s. 173-181, 9 s. 2013.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7375-825-7
Klíčová slova česky Biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání; kompetence hodnotová – životně-orientační.
Klíčová slova anglicky Biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education; value competence – life priorities
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 30. 1. 2015 22:59.
Anotace
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. Její charakteristiky autorka spojuje s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje hodnotové – ekosociální – životně-orientační kompetenci učitele a navrhuje možnosti jejího rozvoje.
Anotace anglicky
In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of ecosocial theories of education. The special attention is paid to value ecosocial life priorities teachers competence. She also suggests the possibility of its development.
Návaznosti
MUNI/A/0714/2012, interní kód MUNázev: Učitel v teorii a praxi
Investor: Masarykova univerzita, Učitel v teorii a praxi, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 23:54