k 2013

The use of e-textbooks: views of lower secondary school pupils

PEŠKOVÁ, Karolína, Milan KUBIATKO a Josef MORAVEC

Základní údaje

Originální název

The use of e-textbooks: views of lower secondary school pupils

Název česky

Používání elektronických učebnic: názory žáků 2. stupně ZŠ

Autoři

Vydání

IARTEM 2013, 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

názory; žáci; elektronické učebnice

Klíčová slova anglicky

views; pupils; e-textbooks
Změněno: 25. 10. 2013 10:57, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

The main research aim of the presented investigation was to investigate pupils views on the (future) use of e-textbooks. The paper presented the results of a questionnaire survey conducted in lower secondary schools in the Czech Republic. The sample included approximately 250 lower secondary school pupils from the Czech Republic, from schools where the e-textbook is used and from schools where only the printed textbook is used. Based on the differentiated sample, comparison of views of pupils was made. To analyse the data, the methods of descriptive and inferential statistics were used.

Česky

Hlavním cílem prezentovaného šetření bylo zjistit názory žáků na (budoucí) používání elektronických učebnic. V prezentaci byly popsány výsledky dotazníkového šetření provedeného na druhém stupni ZŠ v ČR. Výzkumný vzorek zahrnoval cca 250 žáků 2. stupně ZŠ v ČR, pocházející ze škol, kde se používá elektronická učebnice, a ze škol, kde se používá pouze tištěná učebnice. Na základě diferenciovaného vzorku bylo provedeno srovnání názorů žáků. K analýze dat byly použity metody deskriptivní a inferenční statistiky.