2013
Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků
SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků
Název česky
Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků
Název anglicky
Customer satisfaction and business performance
Autoři
Vydání
1. vyd. Košice, Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania, od s. 447-453, 7 s. 2013
Nakladatel
EU v Bratislavě PHF se sídlem v Košicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-225-3730-8
Klíčová slova česky
spokojenost zákazníka, kvalita, výkonnost podniku
Klíčová slova anglicky
consumer satisfaction, quality, performance of the company
Změněno: 31. 1. 2014 12:49, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
S ohledem na statistickou významnost výsledků nelze mít za prokázanou souvislost spokojenosti zákazníků s výkonností podniku. Na druhou stranu však výsledky naznačují, že tato závislost existuje. Bude ji však nutno znovu ověřit rozsáhlejším výzkumem (s ohledem na počet zkoumaných podniků) a s využitím sofistikovanějších statistických nástrojů. Domníváme se, že přes statistickou nevýznamnost výsledků článek nabízí zajímavá zjištění. Zdá se totiž, že spokojenost zákazníka není jednoduchou (základní) veličinou, ale je naopak složena z několika dílčích veličin, které by na podnik a jeho výkonnost mohli působit komplexně.
Anglicky
With regard to the statistical significance of the results can not be considered proven link customer satisfaction with business performance. On the other hand, the results suggest that this dependency exists. But it will be necessary to re-examine broader research (with regard to the number of surveyed companies) and with using more sophisticated statistical tools. We believe that article offers interesting findings despite the statistical insignificance of the results. It seems that customer satisfaction is not a simple (basic) variable, but on the other hand is composed of several sub-variables that the firm and its performance has comprehensively.
Návaznosti
MUNI/A/0738/2012, interní kód MU |
|