D 2013

Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků

Název česky

Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků

Název anglicky

Customer satisfaction and business performance

Vydání

1. vyd. Košice, Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania, od s. 447-453, 7 s. 2013

Nakladatel

EU v Bratislavě PHF se sídlem v Košicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-3730-8

Klíčová slova česky

spokojenost zákazníka, kvalita, výkonnost podniku

Klíčová slova anglicky

consumer satisfaction, quality, performance of the company
Změněno: 31. 1. 2014 12:49, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

S ohledem na statistickou významnost výsledků nelze mít za prokázanou souvislost spokojenosti zákazníků s výkonností podniku. Na druhou stranu však výsledky naznačují, že tato závislost existuje. Bude ji však nutno znovu ověřit rozsáhlejším výzkumem (s ohledem na počet zkoumaných podniků) a s využitím sofistikovanějších statistických nástrojů. Domníváme se, že přes statistickou nevýznamnost výsledků článek nabízí zajímavá zjištění. Zdá se totiž, že spokojenost zákazníka není jednoduchou (základní) veličinou, ale je naopak složena z několika dílčích veličin, které by na podnik a jeho výkonnost mohli působit komplexně.

Anglicky

With regard to the statistical significance of the results can not be considered proven link customer satisfaction with business performance. On the other hand, the results suggest that this dependency exists. But it will be necessary to re-examine broader research (with regard to the number of surveyed companies) and with using more sophisticated statistical tools. We believe that article offers interesting findings despite the statistical insignificance of the results. It seems that customer satisfaction is not a simple (basic) variable, but on the other hand is composed of several sub-variables that the firm and its performance has comprehensively.

Návaznosti

MUNI/A/0738/2012, interní kód MU
Název: Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty