2013
Postižení jako axiologická kategorie sociální participace
PANČOCHA, KarelZákladní údaje
Originální název
Postižení jako axiologická kategorie sociální participace
Název anglicky
Disability as Axiological Category of Social Participation
Autoři
PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 219 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00070005
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6344-0
Klíčová slova česky
osoby s postižením; postoje; sociální participace; veřejnost; sociální distance; inkluze; kontaktní hypotéza
Klíčová slova anglicky
individuals with disabilities; attitudes; participation; general public; social distance; inclusive education; social inclusion; contact hypothesis
Štítky
Změněno: 31. 10. 2016 10:45, Dana Nesnídalová
V originále
Tématem monografie jsou postoje veřejnosti k sociální participaci osob s různými druhy postižení se zaměřením na vzdělávání, zaměstnání a sociální vztahy. Práce nejprve představuje změny, ke kterým v současném pojetí speciální pedagogiky dochází. Následně se věnuje společenským přístupům k lidem s postižením. V empirické části jsou prezentována dvě výzkumná šetření postojů veřejnosti vůči lidem s postižením, která proběhla v letech 2011–2013. Zaměřili jsme se na zjišťování vztahů mezi postoji k lidem s různými druhy postižení a sociodemografickými charakteristikami respondentů a posléze na vztahy mezi postoji k lidem s různými druhy postižení a sociálním kontaktem mezi majoritou a lidmi s postižením.
Anglicky
The topic of the book is attitudes of the general public towards social participation of individuals with disabilities focusing on education, employment and social relations. First, it introduces current changes in the field of special education. This is followed by a chapter focusing on the broader perspective of societal approaches towards people with disabilities. The empirical part of the book presents two studies of public attitudes towards social participation of people with disabilities, conducted in the years 2011–2013. We focused on acceptance of people with disabilities in education, employment and social relations and analyzed differences between attitudes according to socio-demographic variables. The second study focused on social acceptance and rejection of contact between the general public and people with disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|