D 2013

Učebnice francouzského jazyka a obecná doporučení Společného evropského referenčního rámce

SUQUET, Petra

Basic information

Original name

Učebnice francouzského jazyka a obecná doporučení Společného evropského referenčního rámce

Name in Czech

Učebnice francouzského jazyka a obecná doporučení Společného evropského referenčního rámce

Name (in English)

Textbooks for leasing french as a foreign language and general recommendations of the Common european framework of reference for languages

Authors

SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů Quaere 2013, p. 1864-1872, 9 pp. 2013

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00070035

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-905243-7-8

Keywords (in Czech)

Cizí jazyk; výuka francouzštiny; učebnice francouzského jazyka; Společný evropský referenční rámec

Keywords in English

Foreign language; French as a foreign language; textbooks for learning French as a foreign language; Common European Framework of Reference for Languages

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2014 13:59, Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na popis učebnic, které tvoří výzkumný vzorek našeho výzkumu zaměřeného na analýzu jazykového obsahu učebnic v porovnání s popisy referenčních úrovní pro francouzštinu. Nejprve je nastíněna stručná charakteristika učebnic francouzštiny v České republice určených pro vzdělávací obor Další cizí jazyk na druhém stupni základních škol a prvním stupni víceletých gymnázií, které disponují schvalovací doložkou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy. Následuje vzájemné srovnání daných učebnic a jejich porovnání ve vztahu ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky, z něhož vychází i Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání.

In English

This article focus on the description of textbooks used as a research sample of our research focused on the language content of textbooks of French as a foreign language teaching compared with the reference level descriptions for French. First, we outlined a brief description of French textbooks in the Czech Republic intended for the study of a second foreign language in lower secondary schools, which have the approval of the Ministry of Education. The general description allowed mutual comparison of the textbooks and their comparison in relation to the Common European Framework of Reference for Languages, which represents the basis of the framework educational program of basic education.

Files attached

Suquet-clanek-Quaere.docx
Request the author's version of the file