Detailed Information on Publication Record
2013
Učebnice francouzského jazyka a obecná doporučení Společného evropského referenčního rámce
SUQUET, PetraBasic information
Original name
Učebnice francouzského jazyka a obecná doporučení Společného evropského referenčního rámce
Name in Czech
Učebnice francouzského jazyka a obecná doporučení Společného evropského referenčního rámce
Name (in English)
Textbooks for leasing french as a foreign language and general recommendations of the Common european framework of reference for languages
Authors
SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů Quaere 2013, p. 1864-1872, 9 pp. 2013
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00070035
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-905243-7-8
Keywords (in Czech)
Cizí jazyk; výuka francouzštiny; učebnice francouzského jazyka; Společný evropský referenční rámec
Keywords in English
Foreign language; French as a foreign language; textbooks for learning French as a foreign language; Common European Framework of Reference for Languages
Tags
Reviewed
Změněno: 25/3/2014 13:59, Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na popis učebnic, které tvoří výzkumný vzorek našeho výzkumu zaměřeného na analýzu jazykového obsahu učebnic v porovnání s popisy referenčních úrovní pro francouzštinu. Nejprve je nastíněna stručná charakteristika učebnic francouzštiny v České republice určených pro vzdělávací obor Další cizí jazyk na druhém stupni základních škol a prvním stupni víceletých gymnázií, které disponují schvalovací doložkou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy. Následuje vzájemné srovnání daných učebnic a jejich porovnání ve vztahu ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky, z něhož vychází i Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání.
In English
This article focus on the description of textbooks used as a research sample of our research focused on the language content of textbooks of French as a foreign language teaching compared with the reference level descriptions for French. First, we outlined a brief description of French textbooks in the Czech Republic intended for the study of a second foreign language in lower secondary schools, which have the approval of the Ministry of Education. The general description allowed mutual comparison of the textbooks and their comparison in relation to the Common European Framework of Reference for Languages, which represents the basis of the framework educational program of basic education.