2013
Na pomoc pedagogické praxi
BOCHNÍČEK, Zdeněk, Jaromír HALIŠKA, Zuzana KOBÍKOVÁ, Oldřich ŠIMONÍK, Peter KRUPKA et. al.Základní údaje
Originální název
Na pomoc pedagogické praxi
Název anglicky
Help to Teaching Practice
Autoři
BOCHNÍČEK, Zdeněk (203 Česká republika, garant), Jaromír HALIŠKA (203 Česká republika), Zuzana KOBÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Oldřich ŠIMONÍK (203 Česká republika, domácí), Peter KRUPKA (203 Česká republika, domácí), Olga ROTREKLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAPÍRNÍK (203 Česká republika), Aleš MAREČEK (203 Česká republika, domácí), Vladimír HERBER (203 Česká republika, domácí) a Jiří HERMAN (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 132 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14310/13:00070050
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-210-6302-0
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-6302-2013
Klíčová slova česky
učitelství; pedagogická praxe; přírodní vědy; středoškolský učitel; začínající učitel
Klíčová slova anglicky
teacher; teaching practice; science; high school teacher; teacher biginner
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 8. 2023 14:20, PhDr. Lea Novotná
V originále
Publikace pomáhá budoucím a začínajícím středoškolským učitelům hledat odpovědi na otázky, s nimiž je konfrontuje výkon pedagogické profese. V první kapitole popisujeme inovace učitelských studijní ch programů na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dále se věnujeme náslechům i výstupům pedagogické praxe v rámci VŠ studia. V kapitole třetí se dělíme o zkušenosti s reflexivní analýzou pedagogické praxe s využitím virtuálních hospitací a videozáznamů pedagogických praxí. Následuje kapitola postřehů vysokoškolských studentů – absolventů pedagogické praxe. Dále se věnujeme začátku profesní dráhy učitele a problematice provozu školy, ale i specifikům učitelství biologie, fyziky, chemie, geografie a matematiky. Přílohy obsahují pozorovací schéma, klasifikační a jiné archy.
Anglicky
: This publication helps to answer the questions that new secondary school teachers may ask themselves when they start practicing their teaching. The first chapter discusses the innovation of syllabuses of Faculty of Science – Masaryk University. We further focus on sitting in on a class and teaching performances within the frame of university studies. In the third chapter we share our experience with reflexive analysis of teaching practice – making use of a virtual sitting in on a class as well as video records of pedagogical practices. Following chapter presents observations of university students – pedagogical practice graduates. We also pay attention to the outset of teaching career and issues in school running; the particularity of biology, physics, chemistry, geography and mathematics teaching. In the appendix you can find an observation scheme, marking sheets for teacher and some more examples of other useful sheets.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MU |
|