B 2013

Na pomoc pedagogické praxi

BOCHNÍČEK, Zdeněk, Jaromír HALIŠKA, Zuzana KOBÍKOVÁ, Oldřich ŠIMONÍK, Peter KRUPKA et. al.

Základní údaje

Originální název

Na pomoc pedagogické praxi

Název anglicky

Help to Teaching Practice

Autoři

BOCHNÍČEK, Zdeněk (203 Česká republika, garant), Jaromír HALIŠKA (203 Česká republika), Zuzana KOBÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Oldřich ŠIMONÍK (203 Česká republika, domácí), Peter KRUPKA (203 Česká republika, domácí), Olga ROTREKLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAPÍRNÍK (203 Česká republika), Aleš MAREČEK (203 Česká republika, domácí), Vladimír HERBER (203 Česká republika, domácí) a Jiří HERMAN (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 132 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14310/13:00070050

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-210-6302-0

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-6302-2013

Klíčová slova česky

učitelství; pedagogická praxe; přírodní vědy; středoškolský učitel; začínající učitel

Klíčová slova anglicky

teacher; teaching practice; science; high school teacher; teacher biginner

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 8. 2023 14:20, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

Publikace pomáhá budoucím a začínajícím středoškolským učitelům hledat odpovědi na otázky, s nimiž je konfrontuje výkon pedagogické profese. V první kapitole popisujeme inovace učitelských studijní ch programů na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dále se věnujeme náslechům i výstupům pedagogické praxe v rámci VŠ studia. V kapitole třetí se dělíme o zkušenosti s reflexivní analýzou pedagogické praxe s využitím virtuálních hospitací a videozáznamů pedagogických praxí. Následuje kapitola postřehů vysokoškolských studentů – absolventů pedagogické praxe. Dále se věnujeme začátku profesní dráhy učitele a problematice provozu školy, ale i specifikům učitelství biologie, fyziky, chemie, geografie a matematiky. Přílohy obsahují pozorovací schéma, klasifikační a jiné archy.

Anglicky

: This publication helps to answer the questions that new secondary school teachers may ask themselves when they start practicing their teaching. The first chapter discusses the innovation of syllabuses of Faculty of Science – Masaryk University. We further focus on sitting in on a class and teaching performances within the frame of university studies. In the third chapter we share our experience with reflexive analysis of teaching practice – making use of a virtual sitting in on a class as well as video records of pedagogical practices. Following chapter presents observations of university students – pedagogical practice graduates. We also pay attention to the outset of teaching career and issues in school running; the particularity of biology, physics, chemistry, geography and mathematics teaching. In the appendix you can find an observation scheme, marking sheets for teacher and some more examples of other useful sheets.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MU
Název: Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání