D 2013

Analysis of he Market Environment in the Field od Music Agencies

ŠILEROVÁ, Lucie, Tereza SVOBODOVÁ a Simona ŠKARABELOVÁ

Základní údaje

Originální název

Analysis of he Market Environment in the Field od Music Agencies

Název česky

Analýza tržního prostředí v oblasti hudebních agentur

Autoři

ŠILEROVÁ, Lucie, Tereza SVOBODOVÁ a Simona ŠKARABELOVÁ

Vydání

Weimar, Jahrbuch für Kulturmanagement 2013 - Die Kunst des möglichen - Manangement mit Kunst, od s. 247-267, 21 s. 2013

Nakladatel

Transcript Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-3-8376-2688-9

Klíčová slova česky

trh hudebních agentur; analysis of the market environment

Klíčová slova anglicky

music agency market; analýza tržního prostředí

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2014 12:51, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The articel presents one research focuses on the Czech music agency market. The article describes the historical evolution of music agencies in the Czech Republic, as well as their development after 1989. For a systematic description of the structure of the market, we used 15 criteria and we focused on the South Moravian region of the Czech Republic. There are very limited literature sources available describing the music agency market in the international field. Therefore, we described the local situation and will aim for international comparison in future works.

Česky

Článek přináší výsledky výzkumu v oblasti hudebních agentur v Jihomoravském kraji.