2013
Krajinou zkušenostně reflektivního učení
MOON, Jennifer Ann, Michal DIVIŠ, Jan KOLÁŘ, Vít DOČEKAL, Josef VALENTA et. al.Základní údaje
Originální název
Krajinou zkušenostně reflektivního učení
Název anglicky
Landscape of Experiential and Reflective Learning
Autoři
MOON, Jennifer Ann, Michal DIVIŠ, Jan KOLÁŘ, Vít DOČEKAL, Josef VALENTA, Hana KASÍKOVÁ, Hana HORKÁ, Veronika RODRIGUEZOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ a Michal DUBEC
Vydání
1. vyd. Brno, 118 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-6296-2
Klíčová slova česky
zkušenostně reflektivní učení; lektoři; osobnostní a sociální rozvoj
Klíčová slova anglicky
experiential reflective learning; lecturers; personal and social development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2014 12:52, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Zkušenostně reflektivní učení je výchovně vzdělávacím konceptem, jenž má v pedagogické historii zapuštěny velmi hluboké a silné kořeny, a již od třicátých let minulého století je spojen s poměrně extenzivním rozvojem napříč mnoha vědními disciplínami. Zcela obecně jej lze vymezit jako takový proces učení, v němž se lidé individuálně nebo ve spolupráci s ostatními pokoušejí prostřednictvím cílené reflexe a ověřování či transformace zažitého objevit nové možnosti, které nemusejí být zřejmé z běžné zkušenosti. Takto nově získaným informací přiřazují osobní význam s individuálním dopadem na jejich bezprostřední životní realitu a jejich fungování v ní. Předkládaná publikace prohlubuje dosavadní poznání tohoto pozoruhodného edukačního konceptu. Neklade si přitom ambici vytvořit přesnou a podrobnou mapu "krajiny" zkušenostně reflektivního učení. Jejím cílem je spíše zaostřit pozornost na aktuální dění, jež se v této velmi živelné oblasti na několika různých úrovních a v rámci poměrně rozmanitých témat odehrává.
Anglicky
Experiential and reflective learning is an educational concept that has formed very deep and strong roots in educational history. Since the 1930s it has been associated with relatively extensive development across many scientific disciplines. It can be generally defined as a process of learning in which people individually or in collaboration with others try to use targeted reflection and validation or transformation of experience to discover new opportunities that may not be evident from ordinary experience. People assign personal meaning to the newly acquired information with individual impact on their immediate reality and their functioning in it. This publication deepens the existing knowledge of this remarkable educational concept. Its ambition is not to create a detailed map of the 'landscape' of experiential and reflective learning; its aim is rather to focus attention on current events which in this lively area take place on several different levels and within a relatively diverse set of topics.