B 2013

Úvod do moderní inženýrské pedagogiky

LINKESCHOVÁ, Dana

Základní údaje

Originální název

Úvod do moderní inženýrské pedagogiky

Autoři

LINKESCHOVÁ, Dana

Vydání

1. dotisk 1. vyd. Brno, 142 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6177-4

Klíčová slova česky

inženýrská pedagogika, metody vzdělávání technických předmětů, tvořivost, návyky pro moderního učitele

Klíčová slova anglicky

engineering pedagogy, methods of education technical subjects, creativity, habits for modern teacher

Štítky

Změněno: 14. 11. 2013 15:04, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Tato kniha vznikla pro potřeby učitelů v odborném vzdělávání. Nejprve v teoretických otázkách navazuje na publikaci A. Melezínka (1994) a objasňuje základní pojmy i historii inženýrské pedagogiky. Pro potřeby přípravy konkrétního vyučování a jeho metod se nejvíce ztotožňuji s knihou T. Kotrby a L. Laciny (2011). Jsou v ní živým a názorným způsobem podrobně rozvedeny jednotlivé metody a postupy při vyučování. Jednotlivé kapitoly v této knize jsou doplněny Kontrolními otázkami a úkoly pro potřeby opakování i zkoušky. Je třeba knihu číst a studovat kritickým způsobem nejlépe s tužkou v ruce a prověřit ji svými vlastními zkušenostmi z praxe, svého studia i osobního života.

Anglicky

This book was written for the teachers in professional education. The book follows up on the theoretical questions in the publication by A. Melezinek (1994) in the first part and clears out the basic terms and history of civil engineering. For the needs in preparations of a specific lecture and its methods I honour the book T. Kotrba and L. Lacina (2011) the most. They talk about the methods and procedures while having the lecture in a very live and practical way. All the chapters in the book are completed with the Control questions and tasks for review and examination. It is necessary to read and study the book with the critical eye, best with a pencil in hand, and challenge it with reader’s own experiences and knowledge he/she has from his/her school years, his/her praxis or everyday personal life.