Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1129442, author = {Kunc, Josef and Maryáš, Jaroslav and Tonev, Petr and Frantál, Bohumil and Siwek, Tadeusz and Halás, Marián and Klapka, Pavel and Szczyrba, Zdeněk and Zuskáčová, Veronika}, address = {Brno}, edition = {1. elektron. vydání}, keywords = {shopping behaviour; commuting for shopping; spatio-temporal models; shopping centres; czech population; Czech Republic}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6465-2}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Časoprostorové modely nákupního chování české populace}, url = {https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/19}, year = {2013} }
TY - BOOK ID - 1129442 AU - Kunc, Josef - Maryáš, Jaroslav - Tonev, Petr - Frantál, Bohumil - Siwek, Tadeusz - Halás, Marián - Klapka, Pavel - Szczyrba, Zdeněk - Zuskáčová, Veronika PY - 2013 TI - Časoprostorové modely nákupního chování české populace VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021064652 KW - shopping behaviour KW - commuting for shopping KW - spatio-temporal models KW - shopping centres KW - czech population KW - Czech Republic UR - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/19 N2 - Český maloobchod prochází obdobím největších změn v celé své historii. Na kapacitní i kvalitativní nedostatečnost odvětví z konce 80. let minulého století navázala v první polovině let devadesátých etapa atomizace, podpořená malou privatizací, kdy se počet maloobchodních jednotek za deset let zvýšil dvojnásobně na téměř 100 tisíc. Od 2. poloviny 90. let začaly ve větší míře pronikat na tuzemský trh zahraniční řetězce a český maloobchod se velmi rychle internacionalizoval. Vstup zahraničního kapitálu byl dominantní, domácí subjekty nebyly reálně konkurenceschopné. Pokračovala transformace maloobchodu, jehož sítová struktura se opírala o stále větší počet velkoplošných maloobchodních jednotek (super a hypermarkety, diskonty), objevila se první nákupní centra. Předložená publikace nabízí čtenářům hlavní výsledky projektu „Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů“. Denní rytmus obyvatel zde není primárně vázán na pohyb za prací, ale je modifikován dojížďkou za službami a specificky za maloobchodem, resp. je dotvářen novými formami nákupního chování. V první části textu je představen teoretický základ nákupního chování jako sociálně-prostorového fenoménu, dále navazuje transformace českého maloobchodu a fenomén nákupních center. Druhá část práce je založena na výsledcích rozsáhlých šetření v modelových aglomeracích Brna a Olomouce. ER -
KUNC, Josef, Jaroslav MARYÁŠ, Petr TONEV, Bohumil FRANTÁL, Tadeusz SIWEK, Marián HALÁS, Pavel KLAPKA, Zdeněk SZCZYRBA a Veronika ZUSKÁČOVÁ. \textit{Časoprostorové modely nákupního chování české populace}. Online. 1. elektron. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 194 s. ISBN~978-80-210-6465-2.
|