2013
Modeling Students' Learning and Variability of Performance in Problem Solving
PELÁNEK, Radek, Petr JARUŠEK a Matěj KLUSÁČEKZákladní údaje
Originální název
Modeling Students' Learning and Variability of Performance in Problem Solving
Název česky
Modelování učení a variability výkonu studentů při řešení problémů
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Petr JARUŠEK (203 Česká republika, domácí) a Matěj KLUSÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
USA, Educational Data Mining, od s. 256-259, 4 s. 2013
Nakladatel
International Educational Data Mining Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/13:00070139
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-0-9839525-2-7
Klíčová slova anglicky
problem solving; student modeling; learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2014 09:56, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Given data about problem solving times, how much can we automatically learn about students' and problems' characteristics? To address this question we extend a previously proposed model of problem solving times to include variability of students' performance and students' learning during sequence of problem solving tasks. We evaluate proposed models over simulated data and data from a ``Problem Solving Tutor''. The results show that although the models do not lead to substantially improved predictions, the learnt parameter values are meaningful and capture useful information about students and problems.
Návaznosti
LG13010, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0760/2012, interní kód MU |
|