B 2013

Kyberšikana: Průvodce novým fenoménem

ČERNÁ, Alena, Lenka DĚDKOVÁ, Hana MACHÁČKOVÁ, Anna ŠEVČÍKOVÁ, David ŠMAHEL et. al.

Základní údaje

Originální název

Kyberšikana: Průvodce novým fenoménem

Název anglicky

Cyberbullying: A guide to a new phenomenon

Autoři

ČERNÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka DĚDKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Hana MACHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Anna ŠEVČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a David ŠMAHEL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 152 s. Psyché, 2013

Nakladatel

Grada

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/13:00088981

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-247-4577-0

Klíčová slova česky

Kyberšikana; kontext kyberšikany; online obtěžování; adolescence

Klíčová slova anglicky

Cyberbullying; cyberbullying context; online harrasment; adolescence

Štítky

Změněno: 4. 5. 2017 09:07, Ing. Alena Raisová

Anotace

V originále

Kniha představuje relativně nový společenský jev, jemuž se v současnosti dostává velké pozornosti ve školství, v médiích i v akademickém světě. Čtenář se seznámí s jevy, které s kyberšikanou souvisejí (agrese a agresivní chování), s rozdíly oproti tradiční (školní) šikaně a s tím, jak je tato nová forma šikany formována specifickým charakterem online prostředí. Prostor je věnován i kyberšikaně v českém a světovém kontextu a jejímu mediálnímu obrazu. Podrobně jsou představeny charakteristiky jejích aktérů – obětí, agresorů i přihlížejících. Pozornost je upřena též na možné dopady kyberšikany a na způsoby, jakými se s ní její oběti vyrovnávají. Závěrečná část knihy je zaměřena na možnosti prevence a zvládání tohoto jevu na individuální, rodinné a institucionální rovině.

Anglicky

The book presents relatively new phenomenon that is currently being given a lot of attention in media, academia and by schools. The reader is provided with an insight into topics related to cyberbullying and online harassment, such as aggression, traditional (school) bullying and how is this form of online bullying formed by online environment itself. The authors also discuss prevalence of cyberbullying in Czech and international contexts and the portrayal of cyberbullying in nowadays media. The social dynamic of cyberbullying and traditional bullying is described on the level of victims, aggressors and bystanders, as well as possible impact of cyberbullying on its victims and coping strategies they employ. The final part of the book focuses on possible prevention and intervention strategies on the individual, family as well as institutional levels.

Návaznosti

GAP407/11/0585, projekt VaV
Název: Rizika používání internetu pro děti a adolescenty
Investor: Grantová agentura ČR, Rizika používání internetu pro děti a adolescenty
LD11008, projekt VaV
Název: Copingové strategie kyberšikany u adolescentů (Akronym: CSKA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Copingové strategie kyberšikany u adolescentů