D 2012

UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

PŘIKRYLOVÁ, Lenka, Šárka MALEŇÁKOVÁ a Vlasta VILÍMOVÁ

Základní údaje

Originální název

UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

Název česky

UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

Název anglicky

Application activation methods in physical education in primary schools

Autoři

PŘIKRYLOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí), Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Vlasta VILÍMOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

V Tribunu EU vydání první. Brno, Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 11.4. - 13.4.2012 Kolektiv autorů, od s. 9-13, 5 s. 2012

Nakladatel

Tribun EU s. r. o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14510/12:00074822

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-263-0248-3

Klíčová slova česky

aktivizační metody, učitel, klíčové kompetence, rámcově vzdělávací program, tělesná výchova

Klíčová slova anglicky

activation methods; teacher; core competencies; general education program; Physical Education

Štítky

Změněno: 25. 3. 2015 16:04, PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Výuka je náročný a zdlouhavý proces, který představuje hlavní náplň učitelského povolání.Pro úspěšnost školské reformy je zapotřebí, aby učitelé vkládali do výuky inovativní prvky a využívali rozmanité vyučovací metody k naplnění všech cílů vzdělávání. Pedagog by měl volit metodické postupy tak, aby žáci získávali poznatky vlastními aktivitami prostřednictvím vhodných výukových metod. Správně vyprojektovaná výuka s použitím aktivizujících metod výuky rozvíjí u žáků požadované klíčové kompetence. V našem výzkumném šetření, uskutečněném na základních školách, jsme pomocí dotazníku hledali odpověď na to, zdali učitelé tělesné výchovy znají metody aktivního učení a které z vybraných metod uplatňují ve svých hodinách. Námi realizované šetření ukazuje, že učitelé tělesné výchovy většinou metody aktivního učení znají a vybrané metody se snaží uplatňovat ve svých hodinách.

Anglicky

Teaching is a difficult and long process which constitutes of the core of the teaching profession. School reform requires teachers to put their learning into innovative features and use a variety of teaching methods to meet all the objectives of education. Teachers should choose methodologies so that students acquire knowledge of their own activities through appropriate teaching methods. Well-designed lessons using activating methods for pupils develop the required core competencies. In our research study performed at elementary school we are using a questionnaire on what teachers of physical education have knowledge about active learning methods and how they apply these methods in their classes. Our realized investigation shows that teachers of physical education know the active learning methods and some methods of trying to implement in their classes.