2012
Výživa 2.0
PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ a Adam ZBIEJCZUKZákladní údaje
Originální název
Výživa 2.0
Název česky
Výživa 2.0
Název anglicky
Nutrition 2.0
Autoři
PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ a Adam ZBIEJCZUK
Vydání
XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie, 2012
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
informační zdroje, výživa, komunikace, zdravotní péče, pacient, sociální média
Klíčová slova anglicky
information sources , nutrition , communication , health care , patient, social media
Změněno: 6. 6. 2014 11:01, Dana Nesnídalová
V originále
Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.
Česky
Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.