PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ a Adam ZBIEJCZUK. Výživa 2.0. In XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výživa 2.0
Název česky Výživa 2.0
Název anglicky Nutrition 2.0
Autoři PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ a Adam ZBIEJCZUK.
Vydání XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie, 2012.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky informační zdroje, výživa, komunikace, zdravotní péče, pacient, sociální média
Klíčová slova anglicky information sources , nutrition , communication , health care , patient, social media
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 6. 6. 2014 11:01.
Anotace
Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.
Anotace česky
Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:24