k 2012

Výživa 2.0

PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ and Adam ZBIEJCZUK

Basic information

Original name

Výživa 2.0

Name in Czech

Výživa 2.0

Name (in English)

Nutrition 2.0

Authors

PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ and Adam ZBIEJCZUK

Edition

XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie, 2012

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

informační zdroje, výživa, komunikace, zdravotní péče, pacient, sociální média

Keywords in English

information sources , nutrition , communication , health care , patient, social media
Změněno: 6/6/2014 11:01, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.

In Czech

Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.