2013
Classroom communication in expert performance in foreign language teaching: a review of Czech educational research and its implications
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Classroom communication in expert performance in foreign language teaching: a review of Czech educational research and its implications
Název česky
Komunikace ve třídě u učitelů expertů při výuce angličtiny: přehled výzkumu a implikace
Autoři
TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Education and Languages in Europe, 2013
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00074825
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interakce ve třídě; komunikace ve třídě; sociokulturní teorie
Klíčová slova anglicky
classroom interaction; classroom communication; sociocultural theory
Změněno: 10. 4. 2015 11:23, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper is a part of a larger research project whose aim is to investigate teacher expertise in foreign language teaching. Although the main part of the research focuses on educational and psychological aspects of teacher expertise, attention is also paid to the investigation of expert teacher performance, which involves (apart from other aspects) classroom communication. This paper presents selected outcomes of a review of Czech educational research focusing on classroom communication conducted in the past 20 years. First is presented theoretical background, paying special attention to Vygotskian perspectives on classroom communication and interaction. Second are discussed relevant findings obtained in the review. Third are drawn the implications for the research related to examining classroom communication in expert teachers’ performances (in foreign language teaching).
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
|