D 2013

Support for organizational learning in Czech basic schools

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Support for organizational learning in Czech basic schools

Název česky

Podpora organizačního učení v českých základních školách

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Neuveden, Procedia - Social and Behavioral Sciences, od s. 302-307, 6 s. 2013

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Belgie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00066546

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

UT WoS

000342763100052

Klíčová slova česky

organizační učení; základní školy; učící se komunity; řízení škol

Klíčová slova anglicky

organizational learning; basic schools; learning communities; school leadership

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2015 22:11, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

The authors present their own research on leadership in organizational learning. The aim of the research is to describe and grasp processes of leadership of organizational learning in Czech basic schools and to identify its contents and forms as well as impediments and supportive interventions. Both qualitative and quantitative methodologies (case studies and questionnaires for headteachers and teachers) have been used to accomplish these objectives. The paper contains results obtained from the analysis of qualitative data aimed at the identification and description of factors facilitating processes of organizational learning in selected schools.

Česky

Autoři prezentují výzkum zaměřený na organizační učení a jeho řízení. Cílem výzkumu bylo zachytit a popsat procesy řízení organizačního učení v českých základních školách, identifikovat jeho obsahy a formy, bariéry a podpůrné faktory. Byla využita kvalitativní i kvantitativní metodologie - rozhovory a dotazníky pro učitele i ředitele škol. Příspěvek obsahuje vybraná data z kvalitativní analýzy zaměřené na identifikaci podpůrných faktorů organizačního učení.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole

Přiložené soubory

1-s2.0-S1877042813032977-main.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru