2013
Support for organizational learning in Czech basic schools
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Support for organizational learning in Czech basic schools
Název česky
Podpora organizačního učení v českých základních školách
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Neuveden, Procedia - Social and Behavioral Sciences, od s. 302-307, 6 s. 2013
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Belgie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00066546
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISSN
UT WoS
000342763100052
Klíčová slova česky
organizační učení; základní školy; učící se komunity; řízení škol
Klíčová slova anglicky
organizational learning; basic schools; learning communities; school leadership
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2015 22:11, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The authors present their own research on leadership in organizational learning. The aim of the research is to describe and grasp processes of leadership of organizational learning in Czech basic schools and to identify its contents and forms as well as impediments and supportive interventions. Both qualitative and quantitative methodologies (case studies and questionnaires for headteachers and teachers) have been used to accomplish these objectives. The paper contains results obtained from the analysis of qualitative data aimed at the identification and description of factors facilitating processes of organizational learning in selected schools.
Česky
Autoři prezentují výzkum zaměřený na organizační učení a jeho řízení. Cílem výzkumu bylo zachytit a popsat procesy řízení organizačního učení v českých základních školách, identifikovat jeho obsahy a formy, bariéry a podpůrné faktory. Byla využita kvalitativní i kvantitativní metodologie - rozhovory a dotazníky pro učitele i ředitele škol. Příspěvek obsahuje vybraná data z kvalitativní analýzy zaměřené na identifikaci podpůrných faktorů organizačního učení.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV |
|