a 2013

Analýza a vizualizace dat – základ pro informační analytiky

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Analýza a vizualizace dat – základ pro informační analytiky

Název anglicky

Analysis and visualization of data - a source for information

Autoři

Vydání

Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů III. 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6490-4

Klíčová slova česky

Big data; vizualizace; QtiPlot; graf; data; měření.

Klíčová slova anglicky

Big data; visualization; QtiPlot; char; data; measurement.
Změněno: 25. 3. 2014 16:18, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje problematice analýzy a vizualizace dat, ať již získaných samotnými studenty nebo přejatých z jiných zdrojů. Představuje některé nástroje na tvorbu grafů a jejich následnou analýzu. V informační společnosti vzniká nová skupina profesí – informační či symboličtí analytici – kteří potřebují umět v nejrůznějších profesích rutinně pracovat s daty a hledat v nich korelace, závislosti a další veličiny. Také to může být součástí motivace studentů v této oblasti, stejně jako rozvoj velkého trendu v oblasti ICT, totiž big dat.

Anglicky

The paper deals with the subject of analysis and visualization of data, whether obtained by students or taken from other sources. Presents some tools for charting and analysis. In the information society, a new group of professions - information or symbolic analysts. These people must be able to routinely work in occupations with data: analyze correlations, dependencies and other variables. It may also be part of the motivation of students in this area, as well as the development of a large trend in ICT - big data.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MU
Název: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání