D 2013

Vnímání elektronických učebnic na základní škole (žáky, učiteli, nakladatelé): představení projektu disertační práce.

MORAVEC, Josef

Základní údaje

Originální název

Vnímání elektronických učebnic na základní škole (žáky, učiteli, nakladatelé): představení projektu disertační práce.

Název česky

Vnímání elektronických učebnic na základní škole (žáky, učiteli, nakladatelé): představení projektu disertační práce.

Autoři

Vydání

1. vydání. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X Olomouc, od s. 50-60, 453 s. 2013

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-4322-5

Klíčová slova česky

učebnice, elektronická učebnice, žáci, vnímání, informační a komunikační technologie, základní škola
Změněno: 5. 1. 2015 09:50, Mgr. Josef Moravec

Anotace

V originále

Učebnice jsou nedílnou součástí vzdělávání. Je evidentní, že vývoj učebnic doprovázel lidstvo celou historií a v současnosti dosáhl další fáze - elektronických učebnic. Svou formou (interaktivní, multimediální aj.) a obsahem (video, zvuk, animace) nabízí nový stupeň interakce, která přispívá k motivaci žáků v procesu učení. Otázkou však zůstává, jak jsou elektronické učebnice vnímány a přijímány samotnými žáky na základní škole. Cílem příspěvku je představení projektu disertační práce, který odpovídá na zmiňovanou otázku. Součástí příspěvku je také metodologická část založená na předvýzkumu. Jako výzkumný nástroj byl zvolen dotazník s položkami Likertova typu a čtyřmi otevřenými otázkami.