2013
Vnímání elektronických učebnic na základní škole (žáky, učiteli, nakladatelé): představení projektu disertační práce.
MORAVEC, JosefZákladní údaje
Originální název
Vnímání elektronických učebnic na základní škole (žáky, učiteli, nakladatelé): představení projektu disertační práce.
Název česky
Vnímání elektronických učebnic na základní škole (žáky, učiteli, nakladatelé): představení projektu disertační práce.
Autoři
Vydání
1. vydání. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X Olomouc, od s. 50-60, 453 s. 2013
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-4322-5
Klíčová slova česky
učebnice, elektronická učebnice, žáci, vnímání, informační a komunikační technologie, základní škola
Změněno: 5. 1. 2015 09:50, Mgr. Josef Moravec
Anotace
V originále
Učebnice jsou nedílnou součástí vzdělávání. Je evidentní, že vývoj učebnic doprovázel lidstvo celou historií a v současnosti dosáhl další fáze - elektronických učebnic. Svou formou (interaktivní, multimediální aj.) a obsahem (video, zvuk, animace) nabízí nový stupeň interakce, která přispívá k motivaci žáků v procesu učení. Otázkou však zůstává, jak jsou elektronické učebnice vnímány a přijímány samotnými žáky na základní škole. Cílem příspěvku je představení projektu disertační práce, který odpovídá na zmiňovanou otázku. Součástí příspěvku je také metodologická část založená na předvýzkumu. Jako výzkumný nástroj byl zvolen dotazník s položkami Likertova typu a čtyřmi otevřenými otázkami.