2013
Acquiring Data for Textual Entailment Recognition
NEVĚŘILOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
Acquiring Data for Textual Entailment Recognition
Autoři
NEVĚŘILOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Seventh Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing, RASLAN 2013, od s. 29-37, 9 s. 2013
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/13:00070350
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-263-0520-0
EID Scopus
2-s2.0-84897931679
Klíčová slova anglicky
extual entailment; language game; games with a purpose; GWAP;
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2021 09:12, RNDr. Zuzana Nevěřilová, Ph.D.
Anotace
V originále
Language resources are hardly ever large enough. Building language resources that can be used as a gold standard for semantic analysis requires effort and investment. We present a prototype for acquiring language resources by means of a language game which is a cheap but long-term method. Games employed to acquire language resources are not new. For example games with a purpose are used for collecting common sense knowledge. The game presented in this paper is a work in progress. It collects annotated pairs text–hypothesis suitable for recognizing textual entailment in Czech. The game narrative is based on Sherlock Holmes and dr. Watson dialogues. For generating the dialogue line we use rule-based approaches such as syntactic analysis, anaphora resolution, synonym and hypernym replacement, word order rearrangement and verb frame based inference. To generate natural sounding sentences we added a language model score (based on n-gram frequencies in a corpus).
Návaznosti
LM2010013, projekt VaV |
|