D 2013

Vliv rodiny na postoj vysokoškolských studentů ke sportovně pohybovým aktivitám

SVOBODOVÁ, Zora a Radka STŘEŠTÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vliv rodiny na postoj vysokoškolských studentů ke sportovně pohybovým aktivitám

Název česky

Vliv rodiny na postoj vysokoškolských studentů ke sportovně pohybovým aktivitám

Název anglicky

Family influence on attitudes of university students towards a sports physical activities

Autoři

SVOBODOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Radka STŘEŠTÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Trenčín, Pohybová aktivita, šport a zdravý žovtný štýl. od s. 250 -255, 6 s. 2013

Nakladatel

Fakulta zdravotníctva, Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/13:00074836

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-8075-580-5

Klíčová slova česky

postoje; pohybová aktivita; sport; rodina; vliv

Klíčová slova anglicky

attitudes; physical activity; sport; family; influence

Štítky

Změněno: 27. 4. 2015 10:04, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Rodina je prostředí, kde získáváme první a převážně celoživotní návyky, zvyklosti a každodenní obyčeje. Hodnotová orientace se vytváří již u dítěte raného věku v průběhu jeho primární socializace, kdy se postupně odpoutává od světa vrozených smyslových hodnot, jejichž obecným kritériem je smyslová příjemnost, a začíná se seznamovat s hodnotami svého sociálního prostředí (Nakonečný, 2005). Tak dochází k utváření postojů, které vyjadřují vztah jedince k hodnotám. Předložená práce se zabývá problematikou postojů studentů MU k aktivní účasti ve sportovních pohybových aktivitách v životě, souvislosti s režimem sportováních pohybových aktivit v rodině a spokojenosti studentů s úrovní těchto aktivit.

Anglicky

The family is the environment where we get the first and mostly lifelong habits, customs and everyday habits. Value orientation is formed already at an early age the child during his primary socialization, which are gradually detached from the world of congenital sensory values, the general criterion is sensory pleasantness, and begin to familiarize themselves with the values of their social environment (Nakonečný, 2005). This causes the formation of attitudes that reflect an individual's relationship to values. This work deals with the attitudes of MU students to participate actively in sports physical activities in life, the context of the sports physical activities in the family and student satisfaction with the level of these activities.