2013
Vliv rodiny na postoj vysokoškolských studentů ke sportovně pohybovým aktivitám
SVOBODOVÁ, Zora a Radka STŘEŠTÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vliv rodiny na postoj vysokoškolských studentů ke sportovně pohybovým aktivitám
Název česky
Vliv rodiny na postoj vysokoškolských studentů ke sportovně pohybovým aktivitám
Název anglicky
Family influence on attitudes of university students towards a sports physical activities
Autoři
SVOBODOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Radka STŘEŠTÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Trenčín, Pohybová aktivita, šport a zdravý žovtný štýl. od s. 250 -255, 6 s. 2013
Nakladatel
Fakulta zdravotníctva, Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14510/13:00074836
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-8075-580-5
Klíčová slova česky
postoje; pohybová aktivita; sport; rodina; vliv
Klíčová slova anglicky
attitudes; physical activity; sport; family; influence
Štítky
Změněno: 27. 4. 2015 10:04, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Rodina je prostředí, kde získáváme první a převážně celoživotní návyky, zvyklosti a každodenní obyčeje. Hodnotová orientace se vytváří již u dítěte raného věku v průběhu jeho primární socializace, kdy se postupně odpoutává od světa vrozených smyslových hodnot, jejichž obecným kritériem je smyslová příjemnost, a začíná se seznamovat s hodnotami svého sociálního prostředí (Nakonečný, 2005). Tak dochází k utváření postojů, které vyjadřují vztah jedince k hodnotám. Předložená práce se zabývá problematikou postojů studentů MU k aktivní účasti ve sportovních pohybových aktivitách v životě, souvislosti s režimem sportováních pohybových aktivit v rodině a spokojenosti studentů s úrovní těchto aktivit.
Anglicky
The family is the environment where we get the first and mostly lifelong habits, customs and everyday habits. Value orientation is formed already at an early age the child during his primary socialization, which are gradually detached from the world of congenital sensory values, the general criterion is sensory pleasantness, and begin to familiarize themselves with the values of their social environment (Nakonečný, 2005). This causes the formation of attitudes that reflect an individual's relationship to values. This work deals with the attitudes of MU students to participate actively in sports physical activities in life, the context of the sports physical activities in the family and student satisfaction with the level of these activities.