DOBROVOLNÁ, Alena. Komunikace a komunikační kompetence. In Eva Polesná. Multikulturně v teorii i praxi. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2013, s. 9-17. Network of Educators of Foreign Language Teachers. ISBN 978-80-7414-616-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikace a komunikační kompetence
Název česky Komunikace a komunikační kompetence
Název anglicky Communication and Communicative Competence
Autoři DOBROVOLNÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Ústí nad Labem, Multikulturně v teorii i praxi, od s. 9-17, 9 s. Network of Educators of Foreign Language Teachers, 2013.
Nakladatel Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070402
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7414-616-9
Klíčová slova česky kompetence; komunikace; komunikační kompetence; modely komunikační kompetence; metodické směry
Klíčová slova anglicky competence; communication; communicative competence; models of communicative competence; methodology approaches
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D., učo 24252. Změněno: 5. 12. 2013 13:18.
Anotace
Cílem této kapitoly je vysvětlit pojem komunikace a komunikační kompetence a stručně pojednat o vývoji, kterým prošlo vymezení těchto pojmů od prvních diskuzí až po současné teorie, jak zahraničních, tak českých odborníků. Pozornost je také zaměřena na hlavní metodické směry, které výrazně ovlivnily vývoj vyučování cizím jazykům, a na to, jaké zastoupení v nich má rozvoj komunikačních kompetencí.
Anotace anglicky
The aim of this chapter is to explain the term of communication and communicative competence and shortly describe the development of defining the terms from the first discussions up to both foreign and Czech scholars current theories. We also focus on the main methodology approaches which have significantly influenced development of teaching and learning foreign languages and on the development of communicative competencies within individual approaches.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/31.0074, interní kód MUNázev: Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT (Akronym: NEFLT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT, 2.4 Partnerství a sítě
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 22:29