2013
Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum
Název anglicky
Inclusive Education in the Czech primary school: theory, practice, research
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, 207 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00070424
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6527-7
Klíčová slova česky
kvalita školy, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola; hodnoty školy; principy inkluze; podmínky inkluzivního vzdělávání
Klíčová slova anglicky
quality of school; inclusive education; inclusive school; school values; principles of inclusion; the conditions of inclusive education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2014 11:13, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Práce se zabývá pojetím inkluze v teorii i praxi prvního stupně základních škol. Autorka v ní předkládá teoretické koncepty inkluzivního vzdělávání, edukačních podmínek a strategií ve vztahu ke kvalitě školy.Výsledkem teoretické, obsahové analýzy a empirického výzkumu je model Kvalita inkluzivní školy ve vazbě na kontextové faktory jejího prostředí a systém podpory žáků inkluzivní školy s kritérii posuzujícími kvalitu inkluze v praxi. Na analýzu podmínek inkluzivního vzdělávání navazuje kvalitativní empirické šetření, formou případové studie, jehož záměrem je porozumět pojetí inkluze na prvním stupni vybrané základní školy.
Anglicky
The paper deals with the concept of inclusion in the theory and practice of the primary schools. The author presents theoretical concepts of inclusive education, educational conditions and strategies in relation to the quality of school. The result of the theoretical, content analysis and empiric research is model of The quality of the inclusive school in relation to context factors and the system of student support of an inclusive school with the criteria assessing the quality of inclusion in practice. The analysis of the conditions of inclusive education is followed by qualitative empirical research in the form of a case study. The aim is to get an insight into the concept of inclusion of a chosen primary school.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|