J 2013

Rozšířená realita a nové možnosti tvorby publikací

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Rozšířená realita a nové možnosti tvorby publikací

Název anglicky

Augmented reality and new possibilities for creating publications

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Knihovna, Praha, Národní knihovna ČR, 2013, 1801-3252

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00070491

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

rozšířená realita; mobilní telefony; tablety; augmented reality; knihovny; informační společnost

Klíčová slova anglicky

augmented reality; mobile phones; tablets; augmented reality; libraries; information society

Štítky

Změněno: 15. 4. 2014 10:03, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

Rozšířená realita představuje jeden z trendů v ICT, který bude zásadním způsobem měnit informační chování. Je založená na myšlence přidání další informační vrstvy nad fyzickou realitu, kterou může uživatel vidět a určitým způsobem ji reflektovat. To bude měnit nejen vyhledávání informací o řadě objektů kolem nás, ale může přispět k tvorbě publikací, které budou s tímto konceptem aktivně pracovat. Ať již jednoduchým užíváním AR a QR kódů nebo pokročilejšími metodami, jak o je pohyb na mapě nebo analýza činností čtenáře. Autor se tak posouvá do role kurátora informací a čtenář získává během čtení unikátní, personalizovanou, aktivní roli.

Anglicky

Augmented reality is one of the trends in ICT, which will fundamentally change the information behavior. It is based on the idea of adding another layer of information over physical reality, a user can see and reflect it in some way. This change will not only find information about a number of objects around us, but it may contribute to the formation of publications that will work with this concept actively. Whether you use a simple AR and QR codes or advanced methods to move the map or analysis activities readers. Author becoming a curator of information, and the reader gets while reading the unique, personalized, active role.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MU
Název: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Akronym: CEINVE)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání