2013
Poznámky ke studiím nových médií
MACEK, JakubZákladní údaje
Originální název
Poznámky ke studiím nových médií
Název anglicky
Notes on new media studies
Autoři
MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 200 s. 2013
Nakladatel
Masarykova Univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/13:00066596
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-6476-8
Klíčová slova česky
studia nových médií; mediální studia; digitální média; teorie strukturace
Klíčová slova anglicky
new media studies; media studies; new media; digital media; theory of structuration
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2014 13:56, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Kniha se věnuje studiím nových médií – širokému interdisciplinárnímu akademickému metapoli zastřešujícímu společenskovědní výzkum a teoretickou reflexi takzvaných nových médií. Text shrnuje historické a epistemologické kořeny studií nových médií a jejich vývoj a následně formuluje teoretický koncept nových médií. Tento koncept má podobu třídimenzionálního modelu odvozeného z Giddensovy teorie strukturace, přičemž tři jeho dimenze zahrnují užití nových médií (jednání) a technotextuální artefakt a kontexty (coby formy struktur). Koncept by měl sloužit jako neredukcionistický výkladový rámec umožňující teoreticky ukotvenou celostní analýzu nových médií jako komplexního fenoménu utvářeného na úrovních artefaktu, sociálního jednání a každodenních kontextů i širšího kulturního, politického a ekonomického milieu.
Anglicky
The book deals with new media studies – a wide, interdisciplinary meta-field of studies focused on social theory and research of what is commonly referred to as new media. A central goal of the book is to summarize historical and epistemological roots and developments of the meta-field and, consequently, to formulate a theoretically based concept of new media. The concept is conceived as a three-dimensional model derived from Anthony Giddens’ theory of structuration. The three mutually constitutive dimensions of the model include uses of new media (agency), and a techno-textual object and contexts (both playing roles of structures). Such notion of new media should serve as a non-reductionist explanatory framework enabling a theoretically settled, and holistic empirical analysis of new media as complex phenomena constituted on levels of object, social action and wider everyday contexts as well as cultural, political and economical milieu.
Návaznosti
GP13-15684P, projekt VaV |
|