CÍDLOVÁ, Hana a Michaela PETRŮ. Kvízy, rébusy a další hry jako motivační prostředek v chemii. In Novotná, Jiřina. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2013, s. 161-168. ISBN 978-80-210-6635-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvízy, rébusy a další hry jako motivační prostředek v chemii
Název anglicky Quizzes, puzzles and other games as a tool of motivation in chemistry
Autoři CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Michaela PETRŮ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, od s. 161-168, 8 s. 2013.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070647
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6635-9
Klíčová slova česky Motivace; přírodopis; zeměpis; závod
Klíčová slova anglicky Motivation; biology; geography; race
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Změněno: 10. 4. 2014 22:43.
Anotace
Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Tato kapitola zkoumá vliv využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie (v kombinaci s přírodopisem, zeměpisem, matematikou nebo fyzikou) na oblíbenost vyučovacího předmětu chemie.
Anotace anglicky
A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation (in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). This research work examines the effects of the use of database containing two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry (in combination with biology, geography, mathematics or physics) on the popularity of the subject chemistry.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 03:00